Karnawał w pełni i na naszej estradzie ciąg dalszy gorących rytmów, tym razem w wersji musicalowej. Gwiazdą wieczoru będzie niezwykła artystka, która o sobie skromnie mówi: Jestem muzykiem, saksofonistką, pedagogiem. W muzyce, którą gram, staram się być wierna sobie. Wybieram te utwory, co do których jestem przekonana, że zagram je ciekawie i ze zrozumieniem. Inspirują mnie artyści, którzy w swoich interpretacjach niczego nie udają, są autentyczni, wybitni. A przecież o Alinie Mleczko, bo to ona będzie naszym gościem 4 lutego, krytycy piszą, że jest wirtuozem klasy najwyższej, która wyczarowuje na saksofonie – instrumencie dotychczas zarezerwowanym dla mężczyzn – fascynujące barwy i nastroje. W godzinnym autorskim programie znalazły się efektowne brzmienia tematów z Broadway’u (m.in. z musicali – Chicago, West Side Story, Evita, Yentl), jak i współczesne parafrazy piosenek znanych z obrazów produkcji telewizyjnej i filmowej. Solistce towarzyszyć będzie Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Św., która sama wykona również suitę oraz piosenkę Tonight z West Side Story Leonarda Bernsteina.

W programie m.in.:
Leonard BERNSTEIN Suita z musicalu West Side Story
Leonard BERNSTEIN, aranżacja Krzysztof HERDZIN I Feel Pretty (West Side Story)
Andrew Lloyd WEBBER, aranżacja Krzysztof HERDZIN Don’t cry for me Argentina (Evita) Richard RODGERS, Oscar HAMMERSTEIN, aranżacja Krzysztof HERDZIN My favorite Things (The Sounds of Music), Some Enchanted Evening (South Pacific)
Jerry HERMAN, aranżacja Krzysztof HERDZIN Hello Dolly (Hello Dolly)
Leonard BERNSTEIN Tonight z musicalu West Side Story
Nacio Herb BROWN, aranżacja Ryszard BOROWSKI Deszczowy młynek Ali ( parafraza na temat Deszczowej piosenki)
Leonard BERNSTEIN, aranżacja Ryszard BOROWSKI Maria (West Side Story)
John KANDER, aranżacja Ryszard BOROWSKI Cell Block Tango(Chicago)
Henryk WARS, aranżacja Piotr WRÓBEL Bo we mnie jest seks (Kabaret Starszych Panów))
Michel LEGRAND, aranżacja Dariusz ŁAPIŃSKI The Way He Makes Me Feel (Yentl)
John KANDER, aranżacja Dariusz ŁAPIŃSKI All That Jazz (Chicago)



ALINA MLECZKO
Jest jedyną kobietą, która ukończyła (z najwyższą oceną) klasę saksofonu Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie. W 1994 zagrała brawurowo swój recital dyplomowy w Akademii Muzycznej, rok później zadebiutowała jako solistka w Filharmonii Narodowej w Warszawie. W 1996 amerykański fachowy magazyn Saxophone Journal poświęcił jej artykuł monograficzny w specjalnym wydaniu dedykowanym najwybitniejszym saksofonistkom świata. W ciągu zaledwie kilku lat od debiutu została zaproszona na koncerty do Anglii, Francji, USA, Niemiec, Danii, Czech, na Ukrainę. Od lat 90. uczestniczy w wielu festiwalach muzycznych; jako stypendystka Fundacji Batorego reprezentowała Polskę na festiwalu Two Days&Two Nigths. Współpracuje z orkiestrami Filharmonii Narodowej, Polskiego Radia, Sinfonią Varsovią, z zespołami muzycznymi Teatru Dramatycznego i Teatru Studio w Warszawie oraz z Zespołem Polskim Marii Pomianowskiej, Nonstrom, z kwartetem Tytusa Wojnowicza Arundo, z pianistami Agnieszką Kopacką, Yoko Yamada-Salvaggio i z Włodkiem Pawlikiem. Jest liderem Polskiego Kwartetu Saksofonowego.
Obecnie prowadzi klasę saksofonu w Zespole Szkół Muzycznych im. F. Chopina w Warszawie, jest wykładowcą prestiżowych warsztatów muzycznych, w tym Międzynarodowego Kursu dla Młodych Kompozytorów w Radziejowicach. Na koncie artystycznym ma nagrane wiele płyt (m.in. nominowane do Fryderyków: Siesta – nagroda pisma Classica we Francji, Fiesta). Kompozytorzy muzyki współczesnej chętnie piszą i dedykują jej swoje utwory. W ub. roku odbyła turnée z Sinfonią Varsovią w Niemczech jako solistka w koncercie na saksofon i orkiestrę Aleksandra Głazunowa. Artystka gra na saksofonie altowym Yamaha Custom i sopranowym Yamaha YAS 62-R.


JACEK ROGALA
Dyrektor Naczelny i Artystyczny Filharmonii Świętokrzyskiej.






góra