Zapraszamy na wyjątkowy koncert z udziałem znanych polskich muzyków jazzowych. Artyści wykonają utwory do muzyki jednego z czołowych pianistów jazzowych – Kuby Stankiewicza, laureata między innymi „trójkowej" nagrody Mateusz '94. Natomiast autorem tekstów jest poeta – Janusz Kukuła, wieloletni reżyser i dyrektor Teatru Polskiego Radia. Ciepłe, nastrojowe piosenki, takie jak: Najpiękniejsze słowo - mama, Babcia, nasza babcia, Ojciec czyli tata, Ogród pełen marzeń i wiele innych, usłyszymy w interpretacji studentki Studium Jazzowego w Warszawie – Anny Frączek. Młodej solistce towarzyszyć będzie Kuba Stankiewicz – spirytus movens tego przedsięwzięcia – oraz: Grzegorz Nagórski – znakomity puzonista, zdobywca Fryderyka z 2009, Marcin Pendowski, basista, także kompozytor m.in. muzyki pierwszej polskiej produkcji dla Discovery Channel – Solidarność. Początek Rewolucji, Krzysztof Szmańda, perkusista, współzałożyciel i członek znanej poznańskiej formacji Soundcheck.


ANNA FRĄCZEK
Studiuje na II roku Policealnego Studium Jazzowego im. H. Majewskiego w Warszawie w klasie wokalu jazzowego pod czujnym okiem Janusza Szroma. Jest laureatką konkursu o Złotą Tarkę XLI Międzynarodowego Festiwalu Jazzu Tradycyjnego, Iława 2011 oraz zdobywczynią II miejsca w kategorii solistów na Festiwalu Młodych Talentów Niemen Non Stop, Słupsk 2011. Współzałożycielka zespołu Kid Brown, z którym wydała płytę Pozytywizm, występuje również jako solistka chóru gospelowego. W muzyce ceni wolność i przestrzeń, ale i radość, którą dają dźwięki.

KUBA STANKIEWICZ
Od wielu lat zajmuje niepodważalną pozycję wśród najlepszych polskich pianistów jazzowych. Wyróżnia się indywidualnym podejściem do kompozycji, wrażliwością na barwę dźwięku, wyczuciem dynamiki i przestrzeni. Na profesjonalnej scenie debiutował w zespołach Jana „Ptaszyna” Wróblewskiego i Zbigniewa Namysłowskiego. W latach 1987-90 studiował w Berklee College of Music w Bostonie (dyplom w klasie fortepianu) i podróżował po Stanach Zjednoczonych z Orkiestrą Artie Shawa. Jest laureatem nagrody Oscara Petersona oraz półfinalistą Międzynarodowego Konkursu Pianistów Jazzowych im. Theloniousa Monka w Waszyngtonie. Po powrocie do kraju założył własny zespół. Jego autorski album Northern Song został uznany płytą roku w ankiecie czytelników magazynu Jazz Forum w 1993.
W 1994 otrzymał za osiągnięcia twórcze nagrodę Trzeciego Programu Polskiego Radia – Mateusz ‘94. Wysoko ocenione zostały przez krytykę płyty formacji Traveling Birds Quintet (z Darkiem Oleszkiewiczem, Piotrem Wojtasikiem, Piotrem Baronem i Cezarym Konradem).
Artysta współpracował m.in. z Artem Farmerem (płyta Art in Wrocław), Scottem Hamiltonem, Harvie Swartzem i Sheilą Jordan. Jest członkiem międzynarodowego zespołu jazzowego „Central European Jazz Connection”. Obecnie prowadzi klasę fortepianu na kierunku jazzowym Uniwersytetu Zielonogórskiego. Posiada tytuł doktora sztuki muzycznej.

GRZEGORZ NAGÓRSKI
Działalność artystyczną rozpoczął jeszcze w czasie studiów na Wydziale Jazzu i Muzyki Rozrywkowej w Akademii Muzycznej w Katowicach, ale właściwy debiut miał miejsce na Festiwalu Pianistów Jazzowych w Kaliszu w 1982 (projekt Play Monk Jana Ptaszyna Wróblewskiego). Studiował także w University of Miami. W czasie swojej artystycznej kariery współpracował z takimi sławami, jak m.in.: Ira Sullivan, Ray Charles, Tito Puente, Joe Henderson, Michael Brecker, Maria Schneider, Phil Woods, Slide Hampton, John Fedchock, Red Rodney, Bob Brookmeyer, Billy Harper. Był członkiem Charlie Persip Super Big Band, z którym współpracował w czasie swojego pobytu w Nowym Yorku. Po powrocie do Polski w 1996 artysta kontynuował swoją działalność artystyczną, koncertując i nagrywając płyty z czołowymi polskimi muzykami jazzowymi. Jest pedagogiem w Akademii Muzycznej we Wrocławiu, gdzie obronił doktorat. Począwszy od 1996 do dzisiaj czytelnicy magazynu „Jazz Forum” uznają go za najlepszego polskiego puzonistę. Kilkakrotnie nominowany do nagrody Fryderyka, otrzymał statuetkę w 2009 za Jazzowy Fonograficzny Debiut Roku.

MARCIN PENDOWSKI
Basista, kompozytor; doskonalił swój warsztat pod okiem znakomitego polskiego basisty Jacka Niedzieli na Wydziale Jazzu Uniwersytetu Zielonogórskiego. W latach 1998-2002 współpracował z zespołem Artrosis, był dwukrotnie nominowany wraz z zespołem do nagrody Fryderyka. Kompozytor muzyki pierwszej polskiej produkcji dla Discovery Channel – Solidarność. Początek Rewolucji. Współpracował z takimi artystami, jak: Mike Russel, Elaine Simpson, Valerie Scott, Brian Fentress, Zbigniew Namysłowski, Jan Ptaszyn Wróblewski, Henryk Miśkiewicz, Kuba Stankiewicz, Inga Lewandowska, Grzegorz Nagórski, Piotr Baron. W 2009 brał udział w Bass Days Poland, gdzie miał swoje warsztaty oraz był przedstawicielem firm: Fodera, Vanderkey. Obecnie jest związany z The Positive, z którym nagrał pierwszy album pt. The Positive, a także występował w programach telewizyjnych, m.in. Debiuty Opolskie 2008, Top Trendy 2009. Jest muzykiem sesyjnym; porusza się swobodnie w różnych stylach i gatunkach muzycznych, gra na basie elektrycznym oraz akustycznym, prowadzi cykliczne warsztaty w czasopiśmie branżowym Basista. Ostatnio współpracuje z Kostkiem Joriadisem.

KRZYSZTOF SZMAŃDA
Ukończył Akademię Muzyczną im. F. Chopina w Warszawie w klasie perkusji. Umiejętności doskonalił na podyplomowych studiach w Thornton School of Music University of Southern California w Los Angeles, pracując pod kierunkiem, m.in. Petera Erskine’a, Ndugu Chanclera i Erika Forrestera. Jest współzałożycielem poznańskiej formacji Soundcheck, laureatki międzynarodowego konkursu jazzowo-bluesowego w Usti nad Łabą (2004) oraz Grand Prix festiwalu Jazz Nad Odrą we Wrocławiu (2005), gdzie artysta został wyróżniony indywidualnie przez jury festiwalowe. Jest członkiem międzynarodowego kwintetu jazzowego Kattorna, który w 2006 zdobył nagrodę publiczności na konkursie Berlin Jazz Award, oraz trzecie miejsce i nagrodę specjalną dla artysty podczas Krokus Jazz Festiwal w Jeleniej Górze. Współpracował z Big Bandem Zbigniewa Namysłowskiego, z zespołami Kuby Stankiewicza, Mariusza Bogdanowicza, Filipa Wojciechowskiego, Olega Kirejewa, Keitha Javorsa, a ponadto z Trifonidis Orchestra oraz Visegrad Jazz Quartet. Obecnie zatrudniony jest na stałe w zespole orkiestry Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie.