PIOTR PŁAWNER
Naukę gry na skrzypcach rozpoczął w wieku sześciu lat; na estradzie debiutował jako dziewięciolatek. Ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Łodzi. Po otrzymaniu stypendium Fundacji im. Henryka Szerynga w Monte-Carlo studiował w Bernie, gdzie został wyróżniony nagrodą specjalną „Tschumi-Preis” za najlepszy dyplom solistyczny. Jest laureatem wielu międzynarodowych konkursów, m. in. X Międzynarodowego Konkursu im. H. Wieniawskiego w Poznaniu (1991), w Bayreuth (1991), w Monte Carlo (1994), w Monachium (1995). Był stypendystą Krajowego Funduszu na Rzecz Dzieci, Fundacji Sztuki Dziecka, Ministerstwa Kultury i Sztuki oraz Fundacji im. H. Szerynga w Monaco. Występował w najbardziej prestiżowych salach koncertowych we wszystkich krajach europejskich, a także arabskich, w Azji oraz obu Amerykach. Uhonorowany został Fryderykiem 2005 i 2009, jego płyta z utworami kameralnymi K. Szymanowskiego została “Płytą Roku 1998“, zaś za płytę z koncertami skrzypcowymi Szymanowskiego i Karłowicza otrzymał nagrodę „The Strad Selection“ przyznaną przez miesięcznik „The Strad“. Płyta z utworami Szymanowskiego otrzymała nagrodę Ameryki Północnej „Best of the Best” 2008. Artysta jest wykładowcą w Konserwatorium im. Witolda Lutosławskiego w Krakowie, profesorem Akademii Muzycznej w Katowicach, jurorem międzynarodowych konkursów muzycznych oraz prymariuszem kwintetu I Salonisti - Szwajcaria. Gra na instrumencie T. Balestrieri z 1769 r.


MAGDALENA LISAK
Ukończyła z wyróżnieniem klasę fortepianu prof. Andrzeja Jasińskiego w Akademii Muzycznej w Katowicach. W tym samym roku, po dojściu do półfinału konkursu Gézy Anda w Zurychu, otrzymała prywatne stypendium i kontynuowała naukę w Konserwatoriach w Zurychu i Bazylei pod kierunkiem Krystiana Zimermana. Doskonaliła się również na kursach mistrzowskich u Wiktora Mierżanowa, Leona Fleishera oraz w dziedzinie kameralistyki u członków kwartetu Amadeus. Zdobyta na XIII Międzynarodowym Konkursie im. Fryderyka Chopina w Warszawie w 1995 roku VI nagroda otworzyła artystce drzwi do prestiżowych sal koncertowych, jak: Hitomi Memorial Hall w Tokio, Stadt–Casino w Bazylei, Rudolfinum w Pradze czy Filharmonii Narodowej w Warszawie. Fascynuje ją różnorodność zjawisk muzycznych XX wieku. W 2000 wykonała dla Györga Ligetiego jego Etiudy, których interpretacja spotkała się z wysoką oceną kompozytora. Realizuje projekty artystyczne pod egidą Śląskiego Towarzystwa Muzycznego, którego jest założycielką i prezesem. Od 2008 jest adiunktem w Katedrze Fortepianu w macierzystej uczelni.



wstecz

góra