Stary Rok pożegnamy w szampańskim nastroju ulubionymi ariami z oper i operetek, które wszyscy dobrze znamy. Pomogą nam w tym znakomici soliści: Aleksandra Resztik, solistka obdarzona sopranem koloraturowym – po raz pierwszy na naszej scenie – świetnie wykształcona także na uczelniach zagranicznych (Ecole Normale de Musique w Paryżu, studio operowe Cnipal w Marsylii) oraz Bogusław Bidziński – tenor odnoszący spektakularne sukcesy na scenach światowych.

W programie najpopularniejsze arie i duety operetkowe i operowe, jak:
Ferenc LEHÁR Aria Twoim jest serce me z operetki Kraina uśmiechu, Usta milczą, dusza śpiewa z operetki Wesoła wdówka
Emmerich KÁLMÁN Duet Jakże mam Ci wytłumaczyć z operetki Księżniczka czardasza, Duet Co się dzieje, oszaleję z operetki Księżniczka czardasza
Giuseppe VERDI Toast Libiamo, libiamo z opery Traviata
Robert STOLZ Brunetki, blondynki
A także utwory orkiestrowe, m.in.:
Johann STRAUSS Polki – Na polowaniu, Grzmoty i błyskawice, Tritsch-tratsch, Walc Wino, kobieta i śpiew.



ALEKSANDRA RESZTIK
Ukończyła z wyróżnieniem PSM II st. im. F. Chopina w klasie śpiewu prof. Jadwigi Skoczylas. Naukę kontynuowała na Uniwersytecie Muzycznym w Warszawie w klasie prof. Zdzisławy Donat, gdzie otrzymała dyplom z wyróżnieniem. Następnie przebywała na rocznym stypendium w Ecole Normale de Musique w Paryżu (klasa śpiewu Mme Isabel Garcisanz) oraz odbyła 10-miesięczny staż w studiu operowym Cnipal w Marsylii. Umiejętności doskonaliła na licznych kursach mistrzowskich pod kierunkiem, m.in. Barbary Schlick, Jean-Philippa Lafont, François Le Roux, Silvany Dussmann, Mady Mesplé, Yvonne Minton, Toma Krause. Jest laureatką Ogólnopolskiego Konkursu Franciszki Platówny we Wrocławiu, Konkursów „Flame” i „UFAM” w Paryżu, Festiwalu Belcanto w Nałęczowie, III Ogólnopolskiego Konkursu Wykonawstwa Muzyki Operetkowej i Musicalowej im. I. Borowickiej w Krakowie, XIII Międzynarodowego Konkursu Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu (nagroda dla wyróżniającego się sopranu koloraturowego) oraz konkursu J:Opera w Jennersdorfie, w Austrii. Występowała na scenie Warszawskiej Opery Kameralnej, Opery Krakowskiej, Filharmonii Wrocławskiej, Wałbrzyskiej, Opolskiej, Krakowskiej i Teatru Wielkiego w Poznaniu. W 2007 brała udział w Festiwalu Wielkanocnym w Katedrze w Chartres, a w ramach CNIPALa uczestniczyła w koncertach w operach w Marsylii, Avignonie, Toulonie i Besançon. W 2008 wystąpiła z recitalem w Polskiej Akademii Nauk w Paryżu oraz w koncercie „Le Grand Soir des Solistes du Cnipal” z orkiestrą opery marsylskiej pod dyrekcją Dominique’a Trottein. W ub. roku zadebiutowała rolą Damigelli w L’incoronazione di Poppea C. Monteverdiego w Opéra National de Bordeaux, kreowała także Barbarinę w projekcie agencji artystycznej Voice Impress Wesele Figara na kresach W.A. Mozarta pod dyrekcją Andrzeja Borzyma jr. Jest stypendystką Banku Société Générale i Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.


BOGUSŁAW BIDZIŃSKI
Jest solistą Opernhaus Zürich w Szwajcarii od sezonu 2001/02, gdzie występował m.in. jako: Tamino (Die Zauberflöte), Leński (Eugeniusz Oniegin), Florindo (Le donne curiose), Nathanael (Les Contes d'Hoffmann), Francesco (Benvenuto Cellini), Victorin (Die tote Stadt), Biscroma (Axur), Edmondo (Manon Lescaut), Aufidio (Lucio Silla), Pedrillo (Entführung aus dem Serail), Jurodywyj (Boris Godunow), Don Polidoro (La finta semplice), Pong (Turandot), Orombello (Beatrice di Tenda); pod kierownictwem takich dyrygentów, jak: N. Santi, M. Viotti, B. Haitink, N. Harnoncourt, sir J. E. Gardiner, P. Jordan, N. Cleobury, M. Arena, R. Weikert, F. Welser-Möst, A. Gilbert, R. Reuter, M. Armiliato, S. Ranzani, T. Barthel, P. Fournillier, H. Graf, J. Kaspszyk, M. Minkowski, M. Bons, P. Arrivabeni, M. Christie, T. Guschlbauer, A. Fischer, P. Feranec, P. Carignani, V. Fedoseyev, C. Rizzi, E. G. Jensen, Z. Hamar, M. Zanetti.
Ukończył Wydział Wokalny Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. K. Pustelaka. Zadebiutował w 1998 na scenie Opery na Zamku w Szczecinie w tytułowej roli w operetce F. Lehára Hrabia Luxemburg. Artysta współpracował z reżyserami, jak m.in: G. Friedrich, R. Wilson, J. Flimm, S. E. Bechtolf, N. Lehnhoff, D. Pountney, M. Treliński, D. Kaegi, J. D. Herzog, G. Asagaroff, G. Deflo, J. Miller, K. M. Grüber, G. del Monaco, N. Brieger, D. Michieletto. Występował na krajowych scenach, m.in. w Operze Narodowej w Warszawie, Teatrze Wielkim w Poznaniu, oraz na scenach zagranicznych, m.in.: Royal Festival Hall w Londynie, Bunkamura w Tokio, Opernhaus w Bayreuth, Rotterdamse Opera, Tonhalle w Zurychu, Chatelet w Paryżu, Konzerthaus w Wiedniu. W 2010 została wydana płyta Flis S. Moniuszki, na której artysta zaśpiewał partie Franka pod dyr. W. Kunca w Operze na Zamku w Szczecinie.


JACEK ROGALA
Dyrektor Naczelny i Artystyczny Filharmonii Świętokrzyskiej.


AGNIESZKA NOWAK-ZAGÓRA
Jest flecistką Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Świętokrzyskiej. Prowadzi audycje muzyczne w szkołach na terenie województwa świętokrzyskiego, koncerty z cyklu Akademia Melomana, a także okrasza słowem koncerty symfoniczne i kameralne odbywające się w Kielcach i innych miastach regionu. Bierze udział w cyklach muzycznych: Z muzyką przez wieki, Zamkowe spotkania z muzyką oraz w festiwalach Jeunesses Muzsicales.

wstecz

góra